Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.10.2012 22:56 - Псевдо националисти и псевдо патриоти.....
Автор: gabar4eto Категория: Хоби   
Прочетен: 3757 Коментари: 2 Гласове:
10


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Псевдо националисти и псевдо патриоти.....

Днес в този прекрасен ден се наслушах на какви ли не гръмки изказвания по една от най старите и разпространени медии в България-радиото.Слуша, слушах и се чудех да вярвам ли да не вярвам ли на това което става в България.Самоопределили се воеводи-няма да ги цитирам с имена те се знаят кои са -псевдо патриоти и псевдо националисти.Даже един от тези воеводи го попитаха какво е национализъм и както 98% в България го свързват с турското робство, този който го попита беше един немски журналист , който живее в Благоевград и работи там -после пак му зададе какво е национализъм , а не кой е бил тук и какво,след уклончивият отговор на този Воевода-журналиста го сравни с Хитлеровият национализъм.Та тези псевдо националисти се опитват да пишат историята по техен вкус , да вкарват неща които нито са били , нито са случвали.Отварям една скоба и ще допълня че мюсюлмани в България е имало много преди нашествието на Османската империя и те го знаят.И нека да знаят че историята не търпи такива елементи като тях и ги изхвърля , другото което ме подразни е че лекета поддръжници на тези воеводи , които даже не са прочели и един лист от историята изказват мнения-гръмки та гръмки.национализмът не е да всяваш омраза, не е да всяваш ненавист , не е да противопоставяш едни на други хората, а да се опитваш да ги сплотяващ , но за съжаление това са го правили великите Български националисти и тези сега днешните само използват и търкат думите на нашите Великите.Не можах да издържа да ми свърши работното време и се запътих към един свидетел -жив и здрав на 102 години , знаех къде ще го намеря и направо натам -беше в пенсионеркия клуб-щом влезнах ме попита дали ще играем табланет , казах му че съм за друго .Взех му една малка мента -гледах го живата история , а не тази които се опитват да ми пробутват такива псевдо.....сега ще предам отчасти разговора ни с него и ще го пиша на традиционният якорудски диалект -неговите отговори.Казвам му Бай Георги ти си на 102 -енергичен ,жизнен,четеш без очила -Искам аз да те питам сега да ми кажеш на времето имало ли е джамии.След като му зададох въпроса-със своята прозорливост ме попита Нурка кой те е нервирал па бе .Замълчах нищо не отговорих .Погледна ме и продължи да имаше, а църкви го питам аз имаше ли .

Ми имаше я кие да немаше .В тия цръкви и тия джамии имаше и медресе и неделно -одехме сичките деца .Мюсюлманчетата одеха в петоко а ние в неделета.Ние ги чекаме в петко да свръша да играме те не чека па в неделе.

Ей големе мизерия беше, ама заедно посрещахме несгодите .Някак си усещаше какво ще го питам и м и отговаряше преди да съм го питал още.

Заедно празнувахме джердежев ден . коледата, великдено, баиремето и двата .Може с малко да е ама беше истинско и убаво.Питам го аз бай Георги вие в медресето ли ходехте да играете или на друго место .В медресето та дека че другаде идеме, даже и имамино доееше с нас да игра.Играхме дупка ореси, поплюк,чилик, топка,след това те идаше пре нас в цръквата .Даже един път попо като се разфрали гол до красто и се уплашиме .Не бехме виждали таков космесал маж .Усмихвам се и някак ми става топло на душата.Гледам го и му се наслаждавам -отпива от ментата по малко и се ухилва -ама истинска усмивка.И ме пита Нурка я ми кажи се кой те ядоса па та идеш така -Казвам му по радиото слушах днес .Вика виждаш ле пo eи онзи там е от такива прокопсия нема .Той не може да чета ама се пише  бабаит -чул не дочул и казва ще траебва да е .Погледнах аз към отсрещната маса и видях , за кого ми говори -усмихнах се.Ей такива нема страаа от Бога и за това сега сме на тoo ал.Продължавам аз и го питам Бай Георги а как живеехте мюсюлмани ,християни.Ми как живехме убаво живехме-бей ме ей така и сви раката си в юмрук, ей така беиме , заедно не се делехме .Несгодата я посрещахме заедно.Разговорът продължи около един час -олекна ми на душата .И ето на тази история вярвам аз , а не на тази която се опитват да ми пробутат някои елементи от обществото , които не се интересуват какво , как , кога а само търсят интрига , само се заяждат и се опитват да печелят от това , ама така не се печели така се губи и историята го е показала.Аз не казвам на никого какъв трябва да е , аз му показвам че от България по хубава няма , не го деля на червен , син , зелен , на циганин , на турчин , на помак , на арменец , на влах .Знам че е живо човешко създание като мене , че във вените му тече червена кръв, че слънцето както грее за мене , така грее и за него -уважавам неговите традиции, неговите обичаи , не го определям на такава и такава група , но много в България станаха определящите.Левски ,Ботев,Вазов, Яворов,Петко Воивда са живели с тази мисъл -България да е национална за всички тези , да са обединени и да се допълват едни на други.А не да се казва джамии,има и джамии има и църкви и синагоги , не да се казва това са измет нямат място в България , а тази пъстро цветност да се вплете в едно.Благодаря ви скъпи и мили сънародници и нека Бог да пази България




Гласувай:
10



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tit - не мизерстваме достатъчно, гъбарче....
05.10.2012 23:01
цитирай
2. chudesatanakorana - Браво брат!
13.10.2012 20:46
Добра статия!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gabar4eto
Категория: Поезия
Прочетен: 1793247
Постинги: 707
Коментари: 1465
Гласове: 33206
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930