Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.11.2009 14:43 - Последна сцена.....
Автор: gabar4eto Категория: Хоби   
Прочетен: 2696 Коментари: 6 Гласове:
4



Този разказ посвещавам на един Прекрасен човек.Навършват се 10 години от неговата смърт.

Последна сцена.....


Преди да започнах да разказвам искам да поясня , на Бг са и нужни ето такива хора като този човек за които пиша разказа.


Бай Хасан или Д-р Мента както го наричаха всички в моето родно граадче , беше един прекрасен човек.Д-р Мента го наричаха всички , защото обичаше да си пива по 150-200 гр мента-иначе беше ветеринарен лекар , но преди да е станал ветеринарен лекар е бил артист в Благоевградкият театър.Та ние като по малки тичахме по него , защото винаги в джоба си носеше я бонбони , я други такива дребни лакомства и като видеше малки деца да играят някъде ги привикваше и започваше да им задава гатанки ,задачи и което отговореше му даваше от бонбонките си или пролетно време от черешите.И така ние като го видехме се надпреварвахме кой да достигне най близо до него за да може , като зададе гатанката или задачата да можем да отговорим .И по късно вече когато бях в младежките си години -където го сварех отивах при него и го карах да ми разказва за живота си , а Той го правеше толкова умело , толкова изкусно ,че не усещах как изтича времето .Знаеше кога в изречението да промени интонацията , за да можеш да схванеш за какво иде реч, променяше изражението на лицето си толкова бързо и изкусно , че самият ти имаш усещането че си там.Живота които бе живял не е бил никак лек .Репресиран от БКП , каран по лагерите , поради простата причина -Не бил съгласен със някои от нещата и всичко това явно се бе запечатало по лицето му.Отделянето от семейството му -Много пъти казваше


Моето момче -Няма нищо по лошо от това да те отделят от децата-та ти и да си далеч от тях .


Когато му станеше тежко за спомена които разказваше -Замълчаваше продължително , виждах как се търкулват сълзите от очите му  и започваше да прави едни движения със ръката си , от която не слизаше цигарата.Слушах го със захлас ,опитвах се да си представям всичко което е изживял, но не за дълго се застояваше на тези спомени веднага променяше с лекота темата и започваше да разказва весели неща.Чудех как този човек , който е изживял толкова много трагедия и драма успяваше да ни накара нас да се усмихваме и да се радваме на живота.


И разбрал че са сложили Георги Вардев като домакин на Читалището и отишъл при него и му казал .


Гошенце -така обичаше да нарича всички -Гальовно .Та нали Гошенце сега след като си домакин ще ми отвориш един ден сцената , ще ми пуснеш прожекторите и ще ме оставиш насаме един час.


Георги без проблеми казал даже и сега ако иска .Казал му ще му каже кой ден .И другото което му казал -Не ми остава Много време Гошенце искам да си пречистя душата .


Когато ми разказваше Георги ми се напълниха очите със сълзи , усетих една тръпка по цялото ми тяло .


Видял го един следобед и казал сега е момента Гошенце .....


Отворил му Георги сцената -пуснал прожекторите и го заключил , след един час щял да го отключи.Обаче Георги вместо да изчезне завъртял от другата страна , качил се на балкона скрил се в ложата под прикритието на тъмнината и го наблюдавал .Какво сторил Бай Хасан.Започнал да рецитира всичките си роли който бил изиграл.Така ги съчетавал -Една трагична , една драматична и една комедийна роля.След това взел един стол седнал и заговорил на висок глас .


Е сега вече ми е време , мога да тръгна от този свят с душата си изчистена .


Запалил цигара постоял така някъде около десетина минути .Станал поклонил се и знаел че Георги ще трябва да отвори вратата за да си тръгне .И когато Георги разказваше неусетно  и двамата бяхме заплакали .


И след десетина дни Бай Хасан вече не беше между нас живите .


Нека душата ти почива в мир Бай Хасан(Д-р Мента ).


И нека успеем да си вземем поне малко поука от твоят пример , които ти ни даваше.


 



Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Да почива в мир!
30.11.2009 15:44
Добре е да срещаме по-често Човеци в живота си!
цитирай
2. avangardi - Мир на праха му!
30.11.2009 15:58
Мир на праха му!
цитирай
3. tili - Много хубаво
02.12.2009 18:46
си го написал, Нури! Мир на душата му!!!
цитирай
4. priqtel12 - Да, щастие е да срещнеш в живота си поне един такъв човек- земен, обикновен и все пак "необикновен"....
02.12.2009 20:24
Разплака ме с думите си.....Твоят д-р Мента е бил чудесен човек с добро сърце...само такива чисти хора могат да се издигнат над преживените страдания и да продължат напред, давайки утеха и кураж на околните....
Мир на душата му!
цитирай
5. zvezdichka - Развълнува ме
03.12.2009 10:06
твоя разказ.
Добротата оставя дълбока следа и тя говори и днес на сърцата и ни спомня за човека който оживява в спомените поради делата и топлото му отношение, поради човечността на първо място.
Мир на душата му!
цитирай
6. анонимен - От мен!
07.12.2009 00:15
Успял си да разкажеш тази история! Забрави да ми кажеш,но аз я открих и я прочетох! Знаеш ли колко много добри страдалци вървят по грешната ни земя?! Грешна е тя,защото грешници я газят, с грехове я отрупват, със сълзи от грях я поят...А страданието е извисяване, чрез него израстваме, чрез него се пречистваме! С обич:Аз
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gabar4eto
Категория: Поезия
Прочетен: 1797371
Постинги: 707
Коментари: 1465
Гласове: 33206
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930